top of page

Frågor & svar

Hur bokar man sin biljett?

Du bokar din biljett här:

25 september

23 oktober

20 november

När du registrerar dig med namn, e-postadress och mobilnummer får du en bekräftelse till din den mail som du uppgett vid bokningen. Dagen innan eventet får du ett mail och ett sms med länk till dina biljetter. Klicka på länken och du kommer till en sida med biljetter och information.

Du kan boka en eller flera biljetter, om ni är ett sällskap vill vi helst att du registrerar alla och att alla då får egna biljetter. Är det någon som inte har en telefon eller en smartphone kontaktar du stina.renstrom@vidanord.se

Vi blir fler, kan jag lägga till en extra biljett i samma bokning?

Du gör en helt ny beställning och ger inloggningslänken till den nya deltagaren. Era biljetter når du via länken du får dagen innan eventet.

Måste man gå tillsammans i sällskapet?

Vårt önskemål är att ni bokar separata biljetter men om ni har gemensam biljett av någon orsak måste ni gå tillsammans för att kunna nyttja biljetterna på varje ställe. Vill ni ge bort en biljett till flera personer som inte kommer att gå tillsammans är det bättre att göra enskilda bokningar. Då får varje person en egen länk som leder till biljetten. Väljer man ändå att gå tillsammans går det självklart bra!

Kan man önska specialkost?

Vi garanterar inte att restaurangerna eller de ställen man besöker kan erbjuda specialkost, t ex veganska smakportioner, glutenfritt eller ta hänsyn till allergier. Däremot är de ofta villiga att göra allt de kan för att gästerna ska bli nöjda, fråga personalen.

Om restaurangen är full när jag kommer dit, hur gör jag då?

Om vårt event blir populärt kan många besöka samma ställe samtidigt, då kan det bli fullt. Ta då en promenad till nästa ställe så länge och kom tillbaka lite senare. Vi ger ingen garanti på plats på de olika ställena utan har valt att låta alla deltagare gå i sin egen takt och i vilken ordning de vill. Blir det ont om tid kan du gärna ta din rätt som take away (gäller såklart inte alkoholhaltiga drycker).

 

Hur får jag min biljett?

Vårt system bygger på att deltagaren bokar sin biljett via vår hemsida, biljetten får du i mobilen dagen innan eventet. Du får överblick på alla detaljer som vad biljetten gäller, datum och vilka restauranger du ska besöka. Detta är ett led i vårt sätt att arbeta mer hållbart.

När du registrerat dig och betalat för eventet får du ett mail med bekräftelse. Ett sms och mail med en länk till biljetten skickas ut dagen innan eventet. Biljetten visas upp på det ställe du besöker och personalen bockar av den. Allt är uppdaterat och klart när du kommer. Du behöver en smartphone för att hantera biljetten. 

Jag har ingen smartphone, hur gör jag med biljetten?

Är det någon annan i sällskapet som har en smartphone? Skicka vidare länken du fick vid biljettköpet till hen så syns biljetterna på hens mobil istället. Om ingen i sällskapet har en smartphone – kontakta oss så hittar vi en lösning.

 

Kan jag boka av och få pengarna tillbaka?

Vi har tyvärr inte möjlighet att erbjuda avbokning på biljetter, de är däremot inte personliga därför går det bra att ge bort eller sälja vidare. Kontakta oss för att överföra biljetten eftersom den är registrerad på dig.

 

Våra allmänna villkor hittar du här. Integritetspolicy finner du här.

Ombokning av biljetter vid pandemitider

Nu under pandemitider har vi extra generösa ombokningsregler. Normalt gäller våra ordinarie villkor enligt branschpraxis (fråga här ovan) men just nu erbjuder vi fri ombokning till annat datum vid sjukdom. Du måste kontakta oss på stina.renstrom@vidanord.se före det datum du har bokat. Vi bokar om dig till ett annat datum eller att du får det tillgodo.

Lagras alla uppgifter om mig hos er?

Vi lagrar de uppgifter vi behöver för att kunna skicka dig och restaurangerna den information som behövs inför promenaden samt uppgifter som behövs för att kontakta er vid eventuella problem som kan uppstå. Inga uppgifter sparas för att göra reklam för kommande event om du inte godkänner det vid registrering. Ingen tredje part kommer att få tillgång till uppgifterna. Fullständiga villkor finns i bokningssystemet. Det finner du här: Länk till registrering

Hur länge får man stanna på varje ställe? Får man gå i vilken ordning man vill?

Stanna så länge du vill! Allt beror på tider för eventet och de matställen du vill besöka. Du kanske vill ta något gått att dricka på något ställe och på nästa tar du med smakportionen i handen, sätter dig ute eller går vidare direkt. Det är upp till deltagarna att gå i den ordning och takt de vill. 

Våra allmänna villkor hittar du här. Integritetspolicy finner du här. 

 

Kan jag ge bort Smaka på Skellefteå i present?

Ja, det kan du göra. Vi har tyvärr inte något presentkort för det. Boka biljett/biljetter och du får en länk i svarsmailet. Det ska mailas till den som du vill uppvakta med en njutfull promenad. Går ni tillsammans kan du behålla biljetterna hos dig. Av biljetterna framgår det hur många personer som det gäller.

 

Hittar du inte svaret på din fråga är du välkommen att maila till stina.renstrom@vidanord.se

bottom of page